سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عاشقان ولایت
قالب های وبلاگ آمادهدایرکتوری وبلاگ های ایرانیانپارسی بلاگپرشین یاهو
اگر تو به زندگى پشت کرده‏اى و مرگ به تو روى آور است پس چه زود دیدار میسر است . [نهج البلاغه]
نویسنده : رضا عبداللهی:: 85/3/2:: 9:53 صبح

درخواست نشریه آیت الله مصباح برای رد صلاحیت هاشمی،‌خاتمی و روحانی



نشریه پرتو سخن وابسته به موسسه آیت الله مصباح یزدی با انتشار یادداشتی به قلم سردبیر تندرو آن، خواستار رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و محمد خاتمی در انتخابات آینده مجلس خبرگان رهبری شد.


به گزارش «فردا»، این نشریه بدون نام بردن صریح از این افراد خواستار عدم مصلحت اندیشی شورای نگهبان در این زمینه شده است.


نویسنده این یادداشت بدون نام بردن از اکبر هاشمی رفسنجانی، "کسانی که عملکرد آنها در گذشته موجب شکاف بیشتر طبقاتی شده و در سایه مدیریتشان معدود افرادی به آلاف و الوف دست یازیده و از رانتهای فامیلی بهره مند شده اند" را فاقد صلاحیت برای حضور در مجلس خبرگان دانسته است.


نشریه پرتو سخن سپس به شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت این افراد هشدار داده و گفته است اگر این شورا مصلحت اندیشی نکند، "برخی از کسانی که اکنون در مجلس خبرگان از جایگاه ویژه ای برخوردارند" رد صلاحیت شده و در مجلس خبرگان بعدی حضور نخواهند اشت.


در حال حاضر هاشمی رفسنجانی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری است.


نشریه موسسه آیت الله مصباح یزدی همچنین "کسانی که با سیاستهای نادرست و منفعلانه خود موجب تعلیق کلیه مراحل فناوری هسته ای صلح آمیز شده اند" (حسن روحانی) را فاقد بینش سیاسی و اجتماعی دانسته و از این رو فاقد صلاحیت برای انتخابات خبرگان معرفی کرده است.


نویسنده سپس بدون نام بردن از محمد خاتمی، به سبب آنچه "هزینه بیت المال مسلمین در راه ترویج بی بند و باری و فساد اخلاقی " خواند، وی و دیگر روحانیون اصلاح طلب را دارای سوءسابقه و در نتیجه فاقد صلاحیت برای شرکت در انتخابات خبرگان دانسته است.


نویسنده، ملاک تایید صلاحیت افراد را شرایط حال آنها دانسته و تاکید کرده افرادی که در گذشته شرایط خبرگان را داشته و چه بسا مورد تایید امام و رهبری نیز بوده اند اما اکنون شرایط لازم را ندارند فاقد صلاحیت بوده و باید توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شوند.


نشریه پرتو سخن در انتها از اینکه برخی تشکلهای روحانی (جامعه روحانیت) در آستانه انتخابات از این افراد (هاشمی) دعوت به عمل آورده و حتی برای قرار دادن آنها در لیست دیگران رایزنی می کنند انتقاد کرده است.


نظرات شما ()



103873:کل بازدید
8:بازدید امروز
10:بازدید دیروز
درباره خودم
عاشقان ولایت
حضور و غیاب

یــــاهـو

لوگوی خودم
عاشقان ولایت
لینک دوستان

رضا جعفری
علی محیاپور
سیدحسن سادات اخوی
مجتبی مزینی
رضا عبداللهی
حمید قاسمی
محمدمعین دهیادگاری
حمید ایرانمنش
محمدعلی غضنفری
رضا امجد
شاهین نیک گهر
سیدموسی حسینی
محمد نادری
محسن عقیلی
سعید قاسمی
افشین کریمی

فهرست موضوعی یادداشت ها
برق[38] .
بایگانی
الکترونیک
مخابرات
الکتروتکنیک
فرهنگی
مذهبی
اشتراک